Fot. RS

Fot. RS

Jak często i kiedy, a także jak oceniasz i co jest najważniejsze dla Ciebie w elbląskiej komunikacji miejskiej – m.in. na takie pytania mogą odpowiedzieć elblążanie i pasażerowie w ankiecie przygotowanej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu.

Przypomnijmy, że pod koniec marca 2018, ZKM przeprowadził badania tzw. popytu rzeczywistego w komunikacji miejskiej. Badanie to polegało na policzeniu pasażerów korzystających z poszczególnych linii na całej trasie i wszystkich przystankach. Aktualnie trwają prace nad opracowaniem wyników i ich analizą.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie ankiety, w której mieszkańcy miasta będą mieli możliwość m.in. ocenić komunikację miejską, a także wskazać co w jej funkcjonowaniu jest najważniejsze.

Tego rodzaju badania oraz ich wyniki dają obraz komunikacji miejskiej i jej pasażerów, co z kolei pozwala podejmować działania zmierzające do rozwoju publicznego transportu zbiorowego.

W ankiecie znajduje się łącznie 10 pytań. Większość z nich to pytania zamknięte z jedną lub kilkoma odpowiedziami, pozostałe to m.in. ocena oraz hierarchia tzw. postulatów przewozowych, które obrazują to co jest najważniejsze dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ostatnie 3 pytania to tzw. metryczka zawierające podstawowe, statystyczne informacje na temat respondentów (płeć, wiek, status społeczno – zawodowy). Ankieta jest anonimowa, a na jej wypełnienie wystarczy klika minut.

Zachęcamy elblążan do wzięcia udziału w ankiecie i pokazania w ten sposób, co jest najważniejsze w komunikacji miejskiej w opinii jej pasażerów.

W ankiecie można wziąć udział na dwa sposoby:

– poprzez stronę internetową ZKM w Elblągu,

– poprzez papierowe arkusze, dostępne w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2.

Ankieta będzie prowadzona do końca czerwca 2018.

Przekaż znajomym