Fot. ZKM Elbląg

Fot. ZKM Elbląg

Przypomnijmy, że we wrześniu Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu, za pomocą plakatów  zwracał uwagę Elblążan na trzy tematy związane z bezpieczeństwem przede wszystkim w komunikacji miejskiej oraz w innych miejscach użyteczności publicznej.

Wówczas na plakatach przedstawione zostały 3 sytuacje wraz krótkimi wskazówkami jak powinniśmy się zachować w takich przypadkach. Były to kolejno: podejrzane, potencjalnie niebezpieczne bagaże czy przedmioty pozostawione w miejscach publicznych (autobus, tramwaj, przystanek itp.); akty wandalizmu czy też agresji; pierwsza pomoc w przypadku innych osób.

W ramach tej akcji pod hasłem „Widzisz coś niepokojącego – nie bądź obojętny! Reaguj!”, ZKM przygotował 3 spoty wideo dotyczące tego samego tematu. Mamy nadzieję, że te materiały dotrą do dużej grupy pasażerów elbląskiej komunikacji miejskiej. Tego typu sytuacje mogą mieć miejsce nie tylko w komunikacji miejskiej i niezmiernie ważne jest aby nie pozostać obojętnym i zareagować. Wszyscy powinniśmy pamiętać, że od tego może zależeć również nasze własne bezpieczeństwo. Spoty dostępne są w tych miejscach:

1. Podejrzany bagaż

2. Wandalizm i przemoc

3. Osoba potrzebująca pierwszej pomocy

Przygotowane plakaty i spoty mają być swoistym przypomnieniem, bodźcem, który w sytuacjach przedstawionych na plakatach, skłoni odbiorców do podjęcia działań, takich jak choćby niezwłoczne powiadomienie odpowiednich służb czy udzielenie pierwszej pomocy.

O fakcie, że jest ona kluczowa dla zdrowia i życia – zapewne większość z nas wie. To czego nam najczęściej brakuje, to wiedza w jaki konkretnie sposób możemy udzielić pierwszej pomocy. Dlatego ZKM w Elblągu, we współpracy z Arriva Bus Transport Polska Sp. z o.o. oraz pozostałymi przewoźnikami w elbląskiej komunikacji miejskiej, rozpoczął umieszczanie w każdym autobusie i tramwaju, a także na 50 przystankach, materiałów informacyjnych właśnie na ten temat.

Dowiemy się z nich jakie kroki i w jakiej kolejności powinniśmy poczynić w sytuacjach gdy osoba poszkodowana np. jest nieprzytomna i nie oddycha.

Zachęcamy wszystkich pasażerów elbląskiej komunikacji miejskiej do zapoznania się z tymi materiałami. Jednocześnie mamy nadzieję, że sytuacji w których zaistnieje konieczność aby tą wiedzę wykorzystać, będzie możliwie jak najmniej.

Instrukcje będzie można znaleźć w każdym pojeździe komunikacji miejskiej w Elblągu na szybach, tuż za kabinami prowadzących pojazdy oraz na najbardziej uczęszczanych przystankach, a także w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 oraz w siedzibie ZKM przy ul. Browarnej 90.

Przekaż znajomym