skrytykuj_2

10 czerwca rozpoczęła się kolejna edycja konkursu na recenzje i wideorecenzje, towarzyszącego kampanii społecznej „Skrytykuj”. Dwoje nastolatków w ramach nagrody zasiądzie w jury młodzieżowym 39. Festiwalu Filmowego w Gdyni. Polski Instytut Sztuki Filmowej promuje w ten sposób świadomą dyskusję o kinie wśród młodych widzów.

Kino według Ciebie

Do 10 sierpnia trwać będzie konkurs „Skrytykuj!”. Zadaniem nastolatków jest opublikowanie na stronie Skrytykuj.pl własnej recenzji dowolnego filmu w formie pisemnej bądź wideo. Co tydzień najciekawsze prace nagradzane będą książkami i filmami DVD, a dwoje laureatów konkursu dołączy do składu jury młodzieżowego, które już po raz drugi wybierze najlepszy film konkursu głównego Festiwalu Filmowego w Gdyni. Podczas ubiegłorocznej edycji licealiści wyróżnili Tomasza Wasilewskiego za film „Płynące wieżowce”.

Sklej to!

Młodzi internauci mogą też wziąć udział w zabawie: tworzyć własne memy i rozsyłać je znajomym oraz zamieszczać w serwisach społecznościowych. 10 najbardziej popularnych memów jest codziennie nagradzanych kodami dostępu do serwisu IPLEX, na którym dostępne są  filmy reprezentujące kinematografię polską, europejską i światową.

Platforma skrytykuj.pl

Wszystkie konkursy organizowane są na portalu Skrytykuj.pl. Tam też młodzi krytycy znajdą materiały pomocnicze: Poradnik krytyka oraz vlogi Ambasadorów kampanii. W swoich subiektywnych komentarzach Arkadiusz Jakubik, Eryk Lubos, Katarzyna Zielińska, Joanna Kulig, Tomasz Schuchardt, dr Jacek Wasilewski i Monika Brodka odwołują się do elementów z jakich składa się dzieło filmowe: od scenariusza przez zdjęcia, scenografię i kostiumy aż po montaż i dźwięk. Strona stanowi ponadto forum wymiany filmowych wrażeń w ramach udostępnionej platformy blogowej.

Co powiesz o filmie

Młodzież chce się nauczyć języka filmowego, żeby też później z innymi bardziej profesjonalnie rozmawiać, móc powiedzieć coś więcej niż tylko, że film był „fajny”. – ocenia krytyczka filmowa Anna Bielak. –  Język filmowy ma swoje zasady, ma swoją gramatykę, tak jak język polski czy inny język jakiego uczymy się w szkole. Trzeba się tego nauczyć, by móc czytać film, tak jak czyta się książkę. Warto znać  klasykę kina, tak jak zna się klasykę literatury. W dzisiejszym świecie jest to tak samo ważna wiedza. Może nawet momentami ważniejsza, ponieważ żyjemy w rzeczywistości obrazów. – dodaje.  PISF ma na celu uwrażliwienie młodzieży na język filmu i kultury audiowizualnej poprzez rozwijanie u nastolatków umiejętności rozpoznawania zabiegów właściwych kinu i tego, na jak różne sposoby można je wykorzystywać.

Edukacja filmowa w PISF

Kampania społeczna „Skrytykuj.pl“ w naturalny sposób rozszerza działalność edukacyjną PISF prowadzoną w programach Filmoteka Szkolna i Akademia Polskiego Filmu. Instytut poprzez udostępnione kanały komunikacji, daje nastolatkom możliwość wyrażenia swoich opinii o oglądanych na co dzień filmach, wierząc, że przyczyni się to do promowania świadomej dyskusji o kinie wśród młodzieży.

Czas start!

Akcja rozpoczęła się 10 czerwca i zakończy się 10 sierpnia 2014 r. W konkursie mogą wziąć udział osoby w wieku 15-19 lat. Szczegóły dotyczące zgłoszeń i regulaminu znaleźć można na stronie Skrytykuj.pl.

Organizatorem kampanii społecznej „Skrytykuj!” jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerami konkursów są: 39.Festiwal Filmowy w Gdyni, IPLEX.PL oraz agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine.

Dodatkowych informacji o kampanii „Skrytykuj!”udziela Agata Sotomska tel.: (22) 42 10 560, 695 363 351 e-mail: agata.sotomska@pisf.pl

Więcej na: www.skrytykuj.pl www.facebook.com/filmsienieurwal, www.youtube.com/skrytykuj

Przekaż znajomym